Newsletter

Seznam se s rolbařem Karlem Blaschke, který pro tebe letos připravil tratě Krušnohorské 30!

21.1.2022   
Foto

Krušnohorskou 30 pořádá ČEZ SkiTour společně s místními organizátory, kteří jsou sdružení u běžkařského oddílu TJ Lokomotiva Teplice. Jednou z hlavních postav oddílu a Krušnohorské 30 je rolbař Karel Blaschke, který letos pečlivě připravoval trasy, po kterých o víkendu 22. - 23. ledna vyjedou běžkaří vstříc cíli krušnohorského závodu. Jak se k rolbaření Karel dostal a nebo zda má radši bruslení nebo klasiku se dočteš právě zde.

Karle, jak jsi se pořadatelsky dostal ke Krušnohorské 30?

Vyrostl jsem v pořadatelském oddíle TJ Lokomotiva Teplice a z pozice závodníka jsem se dostal do pozice rolbaře. Letos budu upravovat už devatenáctou sezonu. Na horách i bydlím, takže se to vše spojuje.

Takže jsi i aktivní běžkař?

Vloni jsem se k tomu kvůli dětem hodně vrátil, ale posledních deset let jsem jezdil hlavně na skialpech. Na letošní sezonu jsem se přihlásil na Jizerskou 50 a Vasaloppet, takže budu muset hodně jezdit.

Jméno Blaschke je mezi běžkaři docela známé, čím to?

Za to může hlavně brácha Martin, je šef servisu české reprezentace v běhu na lyžích. Poslední dobou je hodně spojován s tím, že čeští běžci mají vlastní servisní kamion.

Jaká je tvá úloha v pořadatelském týmu K30?

Za mnou jde volba tratě a pak její následná úprava. Určitě se budu podílet na stavbě závodního městečka a koordinaci prací.  Počítám, že ve čtvrtek si sednu do rolby a v neděli z ní vylezu.

Takže rolbaření je zároveň i tvoje povolání?

Někdy to tak vypadá, ale je to spíš koníček. Pracuji v jedné velké bance jako facility manager. Rolba je zároveň jediná milenka, kterou mi manželka trpí…

Kolik kilometrů upravených stop u vás bývá?

Staráme se o úsek Krušných hor mezi Bouřňákem – Cínovcem a Komáří Vížkou, což je asi 45km stop. Tím to, ale u nás nekončí, naše stopy plynule navazují na stopy v Německu či na západ a východ Krušných hor. Je toho tolik, že za víkend se naše okolí nedá projet.

Tak to můžeme tepličákům jen závidět. 

Hodně u nás přibývá běžkařů z Prahy, protože z Letňan na Cínovec vás cesta zabere lehce přes hodinu. Díky k tomu k nám jezdí lidi i po práci.

A jak často tratě upravujete?

Hlavní úprava probíhá v pátek v noci, aby bylo na víkend vše upravené. Pokud sněží snažíme se i v týdnu držet běžeckou magistrálu upravenou. Vždy dáváme aktuální stav na náš FB profil.

Bruslení nebo klasika?

Rozhodně klasika, bruslit chodím, jen když se musí mazat klistry. Nemám rád upatlané lyže a každý ,kdo měl už klistr na bundě, ví jaké to je štěstí….

Oblíbená otázka běžkařů, kdo má přednost? Ten kdo jede z kopce nebo ten kdo jde do kopce?

Já to vidím následovně. Pokud dochází k úpravě rolbou, tak má přednost ten, kdo jede vpravo, ať je tam stopa  na klasiku nebo pruh pro bruslení. Pokud je někde jen turisty vyšláplá stopa, tak pak má přednost ten kdo jede z kopce. Nic složitějšího bych v tom nehledal.

GENERÁLNÍ PARTNER

    ČEZ

PRÉMIOVÝ PARTNER

    T-Mobile

HLAVNÍ PARTNEŘI

    Benzina
    Volkswagen - užitkové vozy
    Pojišťovna VZP
    Generali Investments

GENERÁLNÍ MEDIÁLNÍ PARTNER

    ČT

MARKETINGOVÝ PARTNER

    Raul!

PARTNEŘI

    Northfinder
    Enervit
    KAMA
    Swix
    MSK
    Boll
    Crystal Bohemia
    ČHMÚ

Oficiální dodavatelé

    CAT CUT
    TKF

MEDIÁLNÍ PARTNEŘI

    Deník
    bezky.net
    Nordic
    Kamsdetmi.com
    Drbna
    Evropa 2
    Náš region

Spolupracujeme

    Národní sportovní agentura
    Svaz lyžařů ČR
    Worldloppet
    Kudy z nudy
    Báječné ženy v běhu
    Bieg Piastow
    Outfanatic
    Krušné hory
    Pomozte dětem
    Madeta
    běžkár.sk

Logistický partner SkiTour

    DB Schenker
Výživové okénko